Winecfg's tab "Graphics" har netop en mulighed for at slå pixel shaders fra i form af en checkbox med teksten "Allow Pixel Shader (If supported by hardware)".
Dette gælder selvfølgelig for Direct3D.
Så vidt jeg kan se bruger Wine per default GLSL til pixelshaders. Dette kan slås fra (i hvilket tilfælde den vil bruge ARB i stedet - så vidt jeg kan se)
Til det formål kan du lave en nøgle:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D\UseGLSL -> "disabled"
Kommentarer1
Jeg forstår ikke helt hvad
Winecfg's tab "Graphics" har netop en mulighed for at slå pixel shaders fra i form af en checkbox med teksten "Allow Pixel Shader (If supported by hardware)".
Dette gælder selvfølgelig for Direct3D.
Så vidt jeg kan se bruger Wine per default GLSL til pixelshaders. Dette kan slås fra (i hvilket tilfælde den vil bruge ARB i stedet - så vidt jeg kan se)
Til det formål kan du lave en nøgle:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D\UseGLSL -> "disabled"
( http://wiki.winehq.org/DirectX-Shaders )
Generelt kan du rode med Wine's registreringsdatabase ved at skrive "wine regedit" i en terminal.
Et generelt overview findes på:
http://wiki.winehq.org/UsefulRegistryKeys