• Opret dig
  • Glemt adgangskode

User account menu

  • Artikler
  • Forside
  • Forum
  • Nyheder
  • Log ind
Hjem
LinuxIN.dk

Snak med

Opret dig!

Af dennism | 19.11.2008 21:18

VirtualBox: Insert?

Hjælp generelt
Jeg har fra Vista en Ubuntu Server kørtende igennem VirtualBox. Når jeg har kopieret noget i Vista hvordan indsætter jeg så det i Ubuntu?
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

Kommentarer5

# 1

17 år 7 måneder siden

Permalink

Indsendt af Anda den 20. november 2008 kl. 00:19

Permalink

Re: VirtualBox: Insert?

Hvad prøver du at kopiere? Mener kun man kan gøre det med tekst - Hvis det er filer skal du oprette en delemappe...
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 2

17 år 7 måneder siden

Permalink

Indsendt af divineant den 20. november 2008 kl. 00:34

Permalink

Re: VirtualBox: Insert?

Har du installeret guest additions?
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 3

17 år 7 måneder siden

Permalink

Indsendt af dennism den 20. november 2008 kl. 08:59

Permalink

Re: VirtualBox: Insert?

Det er bare alm. tekst :( men hvis jeg trykker CTRL-V i terminalen kommer der et sjovt tegn i stedet for det jeg har kopieret.
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 4

17 år 7 måneder siden

Permalink

Indsendt af kop den 20. november 2008 kl. 10:32

Permalink

Re: VirtualBox: Insert?

Programmet share Clip er et java program der gør at du kan dele clipboard mellem 2 maskiner der er connected via at netværk.

Lidt info fra hjemmesiden http://homepage.mac.com/bnej/shareclip/ herunder.

Share Clip is a small utility program to share the text portion of the clipboard between PC, Mac and Linux computers. This allows you to copy and paste between two computers the same as you would on one computer.

Share Clip is distributed as freeware. Source is RealBasic 2005, which cross compiles to Windows, Mac and Linux.


  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 5

17 år 7 måneder siden

Permalink

Indsendt af divineant den 20. november 2008 kl. 18:33

Permalink

Re: VirtualBox: Insert?

Du kan ikke benytte ctrl+v i en terminal.
Alt efter hvilken terminal du benytter kan du sikkert en af følgende:
- ctrl+shift+v
- højreklik, vælg fra menu
- højre + venstre klik
- midterknap/scrollhjul klik
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

Svar søges

tst 0
Linux Fanpakke til LUG'er og foreninger 0
KDE Plasma 6.6 skrivebordsmiljø udgivet 0
GRUB 2.14 introducerer understøttelse af EROFS, forbedringer til Btrfs og LVM 0
KDE Plasma 6.6 tilføjer en funktion, som brugerne har spurgt efter i evigheder 0

Seneste aktivitet

(U)hyggen breder sig 8
GRUB eller Limine? 2
Commodore-telefon med SailfishOS 2
Det engang så elskede PCLinuxOS er tilbage - og det er stadig en fantastisk Windows erstatning 2
Lenovo P16 2
Microsoft har netop officielt bragt Linux kommandoer til Windows 2
Ubuntu Mate 26.04 | Kern 4
Gnome extensions 6
USB problemer 14
Copy fail sårbarhed åbner for Root adgang 5
Eksperter frygter konsekvenserne ved kunstig intelligens 2
Linux 3
Frankrig lancerer regeringsplan for skift til Linux desktops 4
Pepsi Challenge 18
Canonical planlægger Kontroversielle GRUB ændringer til Ubuntu 26.10 Secure Boot 1
Ubuntu MATE grundlægger Martin Wimpress træder tilbage efter 12 år 1
OpenShot 3.5 tager et spring fremad inden for ydeevne, AI og videoredigering 4
rsync og filsystem 7
Stor sejr for open source, da Tyskland støtter åbent dokumentformat 2
youtube-tui: Nyd YouTube fra terminalen som en professionel 5

© 2026 Linuxin og de respektive skribenter

Oprettet og drevet af nørder siden 2004 !