Spil i Linux: ny status
http://www.anandtech.com/linux/showdoc.aspx?i=3700
Artikel er fra i går. Måske interesserer det nogle af Jer.
Artikel er fra i går. Måske interesserer det nogle af Jer.
© 2025 Linuxin og de respektive skribenter
Oprettet og drevet af nørder siden 2004 !
Kommentarer8
Den er faktisk meget god
Jeg så for nyligt på youtube både cod4 og cod6 kørende på Linux dem ville jeg meget gerne have set anandtech tage med i deres forsøg.
Re: Spil i Linux: ny status
"Kører WINDOWS spil bedre på linux end Windows?" Ja hvad tror I selv?
Nej prøv at tage den samme hardware, installér Windows og en Linux distro på, installer f.eks. quake world native for begge systemer og lav SÅ testen.
konkurrence
Selvom Anand&Co virker ret blank på Linux synes jeg ikke de skriver at det er for dårligt at spil programmeret specifikt til Windows ikke kører mindst lige så hurtigt og smertefrit på Linux.
Det vil sikkert være fint for de fleste his man kunne køre de fleste mainstream produktioner med mindre performance tab , fx 10-20 i fps, hvilket efterhånder er hvor vi er nået til, og det er jo kun positivt .
Re: Spil i Linux: ny status
Hvilken pointe ?
Eller man kan anbefale Linux platformen til flere uden at måtte forklare at folk skal undvære deres yndlings spil som ofte virker vigtigere for folk end om de kan beholde MS Office pakken.
Og jeg tror ikke det er vigtigt for de fleste Linux gamere om X spil har 100 eller 120 fps eller om det har flere fps end på Windows, bare at det har fps nok og at netværk virker og der ikke er grafik fejl. Nu er Anandtech windows centrisk så slf kan de ikke nærre sig for at sammenligne med windows, ligesom man tester virtualiserings muligheders ved siden af en native host install.
Re: Spil i Linux: ny status
http://www.linuxgamepublishing.com/
http://oddlabs.com/
http://2dboy.com/
og en masse andre.
At køre alt gennem en wrapper som wine gør bare at det tager længere tid at få spil til at blive understøttet i linux, for der er jo en "nem" løsning. Lidt ligesom at det er dumt google ikke laver en native version af picasa, men istedet bruger wine og vi linuxbrugere får et "grimt" program med windows dialogbokse osv..
Vi kan også bare alle sammen tisse i bukserne (bruge wine) og pive over at folk ikke bruger linux samtidig fordi "det er dårligt til spil". Nej, der MANGLER bare native spil som jo vil virke for alle linuxbrugere idet det bruger sdl og opengl osv. Og ikke som nu hvor man skal have en bestemt version af wine for at køre et bestemt program, samt halvdelen af windows' dll'er.
Giv os flere spil á la Quake*, World Of Goo og Tribal Trouble så skal resten nok komme af sig selv..
#6
Det er alt sammen sandt
Det er alt sammen sandt og alt det der, men virkeligheden er at hvis vi sætter os ned og spiller fornærmede og nægter at være diplomatiske, så trækker firmaerne da først helt på skuldrene og glemmer alt om at være Linux-venlige.
Vi er ikke i en position hvor vi kan tillade os at stille krav.
Re: Spil i Linux: ny status
Så jeg mener stadig native er vejen frem, så folk kan lære at der er forskel og man ikke KAN køre windows spil på en anden platform. Ligesom man heller ikke kan køre OSX applikationer/spil i Windows og Linux..
Wine er lidt af en bjørnetjeneste / tis i bukserne..