Hej,
Jeg skal spore hvilke Adwords fra Google der giver længst besøgstid på en hjemmeside. Siden er skrevet i PHP og benytter en MySQL-database.
Jeg forestiller mig at man knytter hver Adwordsreklame til et ID og linker til det ala www.hjemmeside.dk?ID=XX.
Personen klikker så rundt på hjemmesiden og så kommer vi til problemet. Hvordan finder jeg ud af at denne IP-adresse med denne host osv. er online på sitet, også selvom personen klikker sig rundt på flere sider?
Javascripts, PHP, MySQL foreslag er velkomne.
Der er brugt session_start(); på alle offentlige sider på sitet - kan man bruge dette til noget?
17-10-2006
har google ikke et tool til det?
24-04-2006
jeg vil umiddelbart tro at Google Analytics kan gøre det for dig, men ellers kan du jo bare ved hvert sideload lave noget ala:
if(isset($_GET['ID'])){ $_SESSION['adword'] = $_GET['ID'] }
if(isset($_SESSION['adword'])){ mysql_kald_til_at_opdatere_antallet_af_hits_med_det_givne_adword(); }
mysql-tabellen vil så se ud nogenlunde ala:
adword(varchar), hits(int)
26-08-2003
Google Analytics kan gøre det - og det er let at sætte op og finde rundt i. Kan kun sige at google endnu en gang har formået at levere et godt produkt til folket.
27-11-2005
Hej igen.
Jeg har nok udtrykt mig lidt uklart; det er ikke antallet af hits der er interessant. Dertil bruger jeg Google Analytic og Google Adwords.
Det jeg mangler er at se hvor lang tid en person fra den bestemte Adwordsreklame bliver på siden og hvor mange sider han klikker igennem ifht. en anden person der kom ind med en anden Adwordsreklame.
Det er altså de individuelle besøgstider der er interessante. Det synes jeg ikke at Analytic kan.