Outlook på 2 pc'ere med samme mail adresse?
Er der nogen der ved noget om mailsystemet i Windows 10?
Om det kan lade sig gøre i dag her i 2016, både at opsætte den samme mail adresse på to computere – få de samme mails ind på begge computere som ankommer til mailsystemet – og kunne sende mails fra begge computere med/i den samme mailadresse?
Eller vil der gå kuk i den, hvis man forsøger at oprette den samme mailadresse på to computere med Windows 10?
Det samme spørgsmål med Windows Live mail i stedet?
Om det kan lade sig gøre i dag her i 2016, både at opsætte den samme mail adresse på to computere – få de samme mails ind på begge computere som ankommer til mailsystemet – og kunne sende mails fra begge computere med/i den samme mailadresse?
Eller vil der gå kuk i den, hvis man forsøger at oprette den samme mailadresse på to computere med Windows 10?
Det samme spørgsmål med Windows Live mail i stedet?
Kommentarer23
Forkert forum
Men hvis det er IMAP så burde det ikke være noget problem.
#0Det kan du godt, men du
Det kan du godt, men du skal sikre dig at mailprogrammet er indstillet til ikke at tømme din mailbox på mailserveren.
Det nemmeste er dog at benytte mailserverens web-interface (din browser) fremfor mailprogrammer, og det er også mere sikkert især på Windows. Det vil fungere fra alle computere uanset operativsystem, uden du gør andet end at logge på med dit brugernavn og password.
Linux
Det kan jeg godt?
Det kan du godt, men du skal sikre dig at mailprogrammet er indstillet til ikke at tømme din mailbox på mailserveren.
Gad vide hvordan jeg sikre det?
Det nemmeste er dog at benytte mailserverens web-interface (din browser) fremfor mailprogrammer, og det er også mere sikkert især på Windows. Det vil fungere fra alle computere uanset operativsystem, uden du gør andet end at logge på med dit brugernavn og password.
Har du en konkret fremgangsmåde her? Mener du at jeg ikke skal downloade min YouSee mail og adresse til den anden Windows pc jeg har?
Gad vide hvordan jeg
Det gør du fra mailprogrammets indstillinger. Du skal tillade mailprogrammet at gemme en kopi (dine mails) på serveren.
Fremgangsmåden er ganske enkel fra en browser. Tryk på linket herunder fra Linux, Windows, eller fra en Mac, tablet eller en smartphone for den sags skyld, og skriv dit brugernavn og password:
https://profil.yousee.dk/?SuccessUrl=https%3A%2F%2Fmail.yousee.dk%2F
https://support.office.com/en
Tak for svar
Jeg skal lige have afprøvet det her!
Hvad er svært, Poul? Du
"Hvad er svært, Poul?
"Hvad er svært, Poul? Du logger ind på en mail-side, og sender og modtager mail på siden og dermed til og fra din mailadresse. Og du kan sagtens bruge programmer til, at sende og modtage til og fra samme mailadresse, uden at bruge browseren. Det hedder IMAP Det vil sige, at du bruger den samme mailadresse, som på hjemmesiden, blot i et program. Det kan du gøre på flere maskiner, uanset system."
Selvfølgelig gik der kuk i det, da jeg afprøvede det i går!
frogmaster sagde:
"Det gør du fra mailprogrammets indstillinger. Du skal tillade mailprogrammet at gemme en kopi (dine mails) på serveren.
Fremgangsmåden er ganske enkel fra en browser. Tryk på linket herunder fra Linux, Windows, eller fra en Mac, tablet eller en smartphone for den sags skyld, og skriv dit brugernavn og password:"
https://profil.yousee.dk/?SuccessUrl=https%3A%2F%2Fmail.yousee.dk%2F
Ovennævnte link ville ikke acceptere mit brugernavn og password, så jeg måtte ringe til YouSee for at få et nyt password!
Dette skrev jeg så ind i linket og kom også til at kunne vælge mailprogram!
Men jeg valgte jo det der IMAP og det ser ikke ud til at virke, da det skriver at det er forældet, når jeg vil sende noget!
Der stod heller ikke noget om, at jeg kunne gemme en kopi af mails på serveren?
Måske skulle jeg i stedet have valgt det sidste nye program som der stod foroven nemlig Outlook.com?
Pokkers jeg ikke gjorde det, for nu kan jeg ikke se hvordan jeg evt. sletter det der IMAP igen?
Det jeg har nu hedder Webnetmail og registreret under min mail adresse - som der står ude til venstre i IMAP -men der er en trekant med et ! udråbstegn i - der er nok noget galt?
Jeg har prøvet at åbne Sammenkæd indbakker
Den vil have Navn på sammenkædet indbakke
vælg indbakker der skal sammenkædes
med optjek tegn står der Webnetmail og min mail adresse
Du skal vælge mindst to konti for at oprette en sammenkædet indbakke
Ovenover vil den så have min hovedcomputers konto - gad vide om jeg så skal skrive Windows Live mail og mail adresse?
I IMAP Administrer konti
Webnetmail
Opmærksomhed kræves med rød - det er noget galt åbenbart!
Sammenkæd indbakker
Tilføj konto
Her kunne jeg vælge mellem
Outlook.com
Exchange
Google
Yahoo Mail
iCloud
Anden konto pop IMAP
Endnu ikke synkroniseret - står der også på siden!
Jeg har forsøgt at sende en test
Den bliver sendt fra Mail til Windows 10 (står der)
Men den kommer ikke ind på min hovedcomputers Live mail!
Der er sgu nok et eller andet jeg gør forkert?
IMAP
Har fundet ud af at jeg dog kan sende en test mail til mig selv fra den ene reservepc med IMAP til min hovedcomputer - men jeg kan ikke sende en test mail den anden vej fra hovedcomputer til reservepc.
Kunne tyde på at jeg godt kan sende mail ud fra reservepc med IMAP - men den kan ikke modtage mails fra andre.
Har OracleJMT en mulig løsning på dette?
Er du tidligere TDC kunde,
Næ - jeg har haft
Næ - jeg har haft YouSee i mange år både til tv og computer*S*!
Måske skulle jeg i
Pokkers jeg ikke gjorde det, for nu kan jeg ikke se hvordan jeg evt. sletter det der IMAP igen?
Nej. Outlook.com er den tidligere msn.com og hotmail.com og har intet med YouSee mail at gøre.
Jeg tror jeg har nævnt det tidligere Poul, men så siger jeg det lige igen. Jeg vil anbefale dig ældre sagens IT kurser. De kan hjælpe dig ved at vise hvad du ønsker vist. Du kan formentlig finde ældre sagen i nærheden at din bopæl.
https://www.aeldresagen.dk/viden-og-raadgivning/hverdagsliv/godt-i-gang…
Jeg forstår udmærket de IT problemer den ikke-professionelle oplever. Også selvom IT stadig ikke helt er brugervenlig, men det kan være nødvendigt at få ting vist mere end forklaret.
Bemærk Minten's #6 udmærkede link. Det beskriver metoden. Imidlertid er opsætningen til MS Outlook guidet. Hvis du laver en fejl under opsætningen, så bliver det lidt kompliceret.
MS Outlook er tænkt til virksomheder der har en mailserver lokalt installeret, men ikke til så meget til privat brugere.
Microsoft supporterer ikke Livemail programmet og anbefaler derfor at bruge deres outlook.com, der er Microsoft's Webmail. Det har bare ikke noget med YouSee at gøre.
Poul.Jeg kan sige det
Jeg kan sige det TYDELIGT således. GLEM alt om Outlook og glem Livemail. Slet dem fra din hukommelse som om de ikke eksisterer. Du har intet at bruge al det pjat til.
Istedet, start din browser, fra Windows, Linux, Mac, en Tablet eller Smartphone, og log på din YouSee mail, og spar dig selv for alt det sludder du har viklet dig ind i.
Capito ... ;)
Hvis jeg skulle provokere dig lidt Poul, og jeg formoder det virkelig provokere, og gør lidt AV ;), så lyder dit problem lidt som Radikale Venstres. De kan heller ikke få noget totalt disruptivt til at fungere. Hva' fanden. De ved jo heller ikke hvad de laver ...
Gider du ikke lige at sætte
Du har ret. Jeg er godt klar
Jeg redigere de to kommentarer.
Af en eller anden grund kan jeg ikke redigere #14
Skideballe
"Jeg kan sige det TYDELIGT således. GLEM alt om Outlook og glem Livemail. Slet dem fra din hukommelse som om de ikke eksisterer. Du har intet at bruge al det pjat til.
Istedet, start din browser, fra Windows, Linux, Mac, en Tablet eller Smartphone, og log på din YouSee mail, og spar dig selv for alt det sludder du har viklet dig ind i.
Capito ... ;)"
Tak for skideballen - men min mail fra YouSee ér forbundet med Windows Live mail på min hovedcomputer og virker perfekt og har gjort det i flere år nu!
Outlook kan man ikke bruge, hvis ikke man har en Microsoft konto på sine Windows computer har jeg konstateret! - Og jeg har kun lokale konti på to MS pc!
Det jeg ville var at sammenkæde min eksisterende mail på min hoved pc med min reserve pc - begge disse to computere er Windows computere!
Men dette kan man ikke gøre via sin reserve pc at klikke på mail i de der firkanter og så oprette en pop3 IMAP mail konto - så jeg har allerede glemt alt om den der IMAP!
Jeg ringede derfor også til YouSee og han fortalte at man "sagtens" kunne sammenkæde min mailkonto med en anden pc!
Derfor loggede jeg ind på YouSee mail som du også foreslår på min reserve pc!
Jeg får ikke lov til at systemet at sende en test mail fra reserve pc og til hoved pc - den kommer ikke ind!
Det er ikke sikkert at man kan sammenkæde de to pc´s mail på den måde?
Jeg kan derimod godt sende en test mail fra hoved pc og til reserve pc - har lige afprøvet dette - den kommer fint ind!
Nå! - men jeg må så gå ud fra, at hvis jeg sender en normal mail fra reserve pc til en af mine mail modtagere, så kommer den ind i deres indbakke - selv om jeg ikke kan sende en test mail til min hoved pc?
Noget i den retning?
Poul - kan du nu, med dit
Dvs. nye og gamle mails, på nogen af dine maskiner?
Ser du kun de nye test mails, du lige har sendt, eller kun gamle mails?
Du kan sikkert følge den her vejledning, og komme videre med Webmail, selv om du ikke er tidligere TDC kunde:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mail-til-login
Gør det nu fra din MINT maskine. Læs vejledningen grundigt.
Få styr på dit YouSee login, brugernavn og adgangskode.
og
YouSee-mail adresse og adgangskoden
så du ikke blander tingene sammen.
Problemet er løst!
"Poul - kan du nu, med dit nye brugernavn og password, se alle dine mails.
Dvs. nye og gamle mails, på nogen af dine maskiner?
Ser du kun de nye test mails, du lige har sendt, eller kun gamle mails?"
Jeg har fundet ud via jeres hjælp, at jeg bare går ind i min YouSee mail hos YouSee, og derinde står alle de mails i indbakken jeg har modtaget over tid - det drejer sig om en ca. 700 mails i indbakken ud af 1000 tilladte! - Jeg skal have fundet ud af hvordan jeg sletter alle de mails fra indbakken og ned i papirkurv - i stedet for at gøre det enkeltvist*S*! - På min hovedcomputer har jeg jo det såkaldte Windows Live mail system, og her har jeg altid haft den politik, at jeg sletter en mail ned i slettet mail, når jeg er færdig med den pågældende mail! - Jeg får derfor kun nye mails ind i den indbakke, men kan altid åbne dem igen eller se dem i slettet mail! - I sent post kan jeg se alle de sendte mails over tid!
"Du kan sikkert følge den her vejledning, og komme videre med Webmail, selv om du ikke er tidligere TDC kunde:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mai..."
Jeg overvejer som frogmaster siger, at begynde at bruge min egen mailkonto og mailsystem hos min udbyder YouSee! - Helt ærlig, jeg var ikke klar over at man overhovedet kunne dette - i stedet for at bruge f.eks Live mail eller Outlook eller alle de andre muligheder!
"Gør det nu fra din MINT maskine. Læs vejledningen grundigt.
Få styr på dit YouSee login, brugernavn og adgangskode.
og
YouSee-mail adresse og adgangskoden
så du ikke blander tingene sammen."
Ja jeg er efterhånden ved at få styr på det med mails og mailkonti, og jeg takker mange gange for vejledning her i dette forum!
PoulJa. Du sparer dig selv
Ja. Du sparer dig selv for så mange mail problemer ved at benytte WEBMAIL fremfor mailklienter.
Webmail er browser- og operativ-uafhængig, nogenlunde fri for virus (alt efter mail-udbyders effektivitet), og ikke mindst fri for installation af diverse mail-programmer, inklusiv opsætning for at modtage og sende mails fra mange maskiner med samme (eller flere) mail-adresse(r).
Dvs de har ens brugerflade, uanset du benytter Windows, Linux, Mac eller smartphone teknologi, såvel som bruger du Chrome, Firefox, Iceweasel eller en anden browser.
Webmail f.eks. til en udbyder som YouSee, Gmail, Outlook.com, eller en helt fjerde, er fremtidens privat-bruger mail-løsning.
PoulJa. Du sparer dig selv
Ja, jeg er nu begyndt at bruge YouSee Webmail noget mere i stedet for Windows Live mail.
Jeg ved ikke om hvor godt Webmail er endnu med hensyn til faciliteterne og mulighederne i systemet i forhold til Live mail.
Jeg synes ikke at jeg kan besvare en mail fra en i Webmail, så kommer der en error fejl side op?
Nå! - det er nok mig der gør noget forkert - jeg først lige begyndt på Webmail!
Ellers har jeg da også en google mail konto via firefox browseren, og den virker hver gang.
Ellers har jeg været i gang med at slette ca. 700 mails ud af 1000 mulige i Webmail, da man kun kan have de 1000 i indbakken - derefter ville der ikke være kommet mail i indbakken.
Det tog lidt tid, da man i følge YouSee support kun kunne slette 20 af gangen*S*!
Nå! - det er nok mig
Det er ikke sikkert i forbindelse med YouSee, der har problemer efter sammenlægningen med TDC, og har haft det i flere måneder. Jeg kan ikke selv kontrollere YouSee webmail, fordi jeg ikke har noget med dem at gøre.
Bekendte har fortalt mig at de ikke altid kan være sikker på at mails når frem til modtager, med YouSee, hvilket i disse tilfælde har vist sig at få rimeligt alvorlige konsekvenser for borgere, fordi der er tale om kommunikation mellem kommunen og visse borgere (KBH, som af årsager jeg ikke kender, har valgt YouSee).
Derfor, som følge, så vil jeg personligt anbefale hvad du allerede selv fortæller, helt at overgå til Gmail, fordi den bare fungerer. Simpelthen fuldstændig at fravælge YouSee's mailsystem.
Nå! - det er nok mig
Tja... dette kan man også gøre, for jeg har jo også Gmail-konto
Men jeg har nu aldrig haft problemer med at få mails ind på Windows Live mail og nu kan jeg se dem to steder.
Jeg ser lige tiden lidt an*S*!