Generel information om Linuxin
Lidt information om LinuxIN.
Linuxin cms vil blive gjort Open Source inden for en nærmere fremtid. Efter en kraftig omskrivning af forum vil koderne kunne tjekkes ud via Subversion (cvs' efterfølger). Koderne bliver ikke offentliggjorte før forum er omskrevet. Det er simpelthen et spørgsmål om sikkerhed.
Vi har fundet en webkoder til at tage over efter Space, som ikke har så forfærdelig megen tid mere. Efterfølgeren, Pazo her fra siden er projekt leder og udvikler.
En foreløbig todo liste kommer her, og forslag modtages gerne:
1 - Forum omskrivning
Det skal i det hele taget sikkerheds optimeres. Hænger måske sammen med 2.
2 - Artikel/Forum systemet
Ændring af artikel/forum systemet så der ved de gamle artikler ikke er muligt at tilføje SPAM i forum når man ikke er logget ind eller har en konto (evt må vi tømme kommentarer til gamle artikler. Jeg er efterhånden ved at få dårlige nærver af alle de mails jeg får ang sletning af SPAM indlæg.)
3 - Upload af wallpapers
Permissions?
4 - Mulighed for at få tilsendt et glem password uden at man skal kontakte ADMIN. Har høj prioritet :)
5 - Poll
Skal ændres så man kun kan stemme EN gang på bruger profil.
6 - Support/case afdeling
Der hvor jeg arbejder er vi tilknyttet en support afdeling, hvor vi kan ringe med alle de MS relaterede problemer vi har, og 30 min senere er de løst.
Hvis det er linux relaterede problemer så kan man bruge dage med at opsøge steder emd løsninger.
Jeg forestiller mig noget alá debatten (men kun support orienteret), men hvor man kommer med sit konkrete linuxproblem (F.eks "Jeg har installeret SuSE 9.3 og kan ikke få mit PCMCIA WLAN kort til at køre...")
Herefter skulle man kunne komme med bud på hvordan dette kunne løses, såfremt man havde viden på dette område, og indsenderen kunne markere om dette havde kunne løse hans problem eller ej.
På forsiden af support/case afsnittet kunne jeg forestille mig at der var en rød pingvin/flag/prik så længe den var uopklaret, og en grøn når problemet var afhjulpet.
Hvis ikke indsenderen havde svaret i fx 30 dage kunne den blive grå (da man ikke skal ende med en masse røde tråde der er afhjulpet, men hvor indsender ikke gider vende tilbage). (red. admins skal kunne markere cases, for afsluttet de steder hvor indsender ikke vender tilbage. Det ville også være smart hvis admins kunne slette og ændre useriøse cases).
Ikke nok med at mange newbies kunne få noget kvalificeret hjælp (der er meget viden i Linuxin brugerne tilsammen), så er jeg sikker på at det kunne øge besøgstallet på siden radikalt... Indsent af Peter Bromley
7 - Artikel systemet
Oprettelse af mere priviligeret artikel submit.
Alle kan oprette en artikel. Sende billederne til en admin, som så sætter dem ind og godkender artiklen. Dette system virker den dag i dag, men vi kunne godt tænke os at det blev udvidet så brugeren der har uploadet artiklen, også skal kunne rette i den direkte inde fra linuxin (ikke admin sektionen som nu). Derved kan folk selv vedligeholde deres egen "TuxTuxLinux begynder guide" og lign.
8 - Open Source LinuxIN sektion?
Open Source LinxINs sektion med todo liste, guide i at få koderne tjekket ud via Subversion, ipadresse mm.
9 - LinuxIN kode sektion?
10 - Det skal ikke være muligt at indsende en artikel uden at der er skrevet en overskrift. Hverken fra admin sektionen eller fra brugersiden (som det er nu, forsvinder artiklerne for os i SQL databasen).
11 - Admin sektionen skal laves mere hensigtsmæssig så man f.eks. kan schedule en dato for en artikel på forsiden. Tror Fut21 vil blive glad for dette så han ikke skal holde sig vægen til kl. 24.00 hver aften ;-)
Alle forslag til todo listen må gerne postes her i Forum.
Forslag til rettelser, fundne sikkerhedhuller og andre uhensigtsmæssigheder som ikke skal offentliggøres her i forum, kan mailes til Pazo via den interne Lintra mail: http://www.linuxin.dk/seprofil.php?id=1079
Linuxin cms vil blive gjort Open Source inden for en nærmere fremtid. Efter en kraftig omskrivning af forum vil koderne kunne tjekkes ud via Subversion (cvs' efterfølger). Koderne bliver ikke offentliggjorte før forum er omskrevet. Det er simpelthen et spørgsmål om sikkerhed.
Vi har fundet en webkoder til at tage over efter Space, som ikke har så forfærdelig megen tid mere. Efterfølgeren, Pazo her fra siden er projekt leder og udvikler.
En foreløbig todo liste kommer her, og forslag modtages gerne:
1 - Forum omskrivning
Det skal i det hele taget sikkerheds optimeres. Hænger måske sammen med 2.
2 - Artikel/Forum systemet
Ændring af artikel/forum systemet så der ved de gamle artikler ikke er muligt at tilføje SPAM i forum når man ikke er logget ind eller har en konto (evt må vi tømme kommentarer til gamle artikler. Jeg er efterhånden ved at få dårlige nærver af alle de mails jeg får ang sletning af SPAM indlæg.)
3 - Upload af wallpapers
Permissions?
4 - Mulighed for at få tilsendt et glem password uden at man skal kontakte ADMIN. Har høj prioritet :)
5 - Poll
Skal ændres så man kun kan stemme EN gang på bruger profil.
6 - Support/case afdeling
Der hvor jeg arbejder er vi tilknyttet en support afdeling, hvor vi kan ringe med alle de MS relaterede problemer vi har, og 30 min senere er de løst.
Hvis det er linux relaterede problemer så kan man bruge dage med at opsøge steder emd løsninger.
Jeg forestiller mig noget alá debatten (men kun support orienteret), men hvor man kommer med sit konkrete linuxproblem (F.eks "Jeg har installeret SuSE 9.3 og kan ikke få mit PCMCIA WLAN kort til at køre...")
Herefter skulle man kunne komme med bud på hvordan dette kunne løses, såfremt man havde viden på dette område, og indsenderen kunne markere om dette havde kunne løse hans problem eller ej.
På forsiden af support/case afsnittet kunne jeg forestille mig at der var en rød pingvin/flag/prik så længe den var uopklaret, og en grøn når problemet var afhjulpet.
Hvis ikke indsenderen havde svaret i fx 30 dage kunne den blive grå (da man ikke skal ende med en masse røde tråde der er afhjulpet, men hvor indsender ikke gider vende tilbage). (red. admins skal kunne markere cases, for afsluttet de steder hvor indsender ikke vender tilbage. Det ville også være smart hvis admins kunne slette og ændre useriøse cases).
Ikke nok med at mange newbies kunne få noget kvalificeret hjælp (der er meget viden i Linuxin brugerne tilsammen), så er jeg sikker på at det kunne øge besøgstallet på siden radikalt... Indsent af Peter Bromley
7 - Artikel systemet
Oprettelse af mere priviligeret artikel submit.
Alle kan oprette en artikel. Sende billederne til en admin, som så sætter dem ind og godkender artiklen. Dette system virker den dag i dag, men vi kunne godt tænke os at det blev udvidet så brugeren der har uploadet artiklen, også skal kunne rette i den direkte inde fra linuxin (ikke admin sektionen som nu). Derved kan folk selv vedligeholde deres egen "TuxTuxLinux begynder guide" og lign.
8 - Open Source LinuxIN sektion?
Open Source LinxINs sektion med todo liste, guide i at få koderne tjekket ud via Subversion, ipadresse mm.
9 - LinuxIN kode sektion?
10 - Det skal ikke være muligt at indsende en artikel uden at der er skrevet en overskrift. Hverken fra admin sektionen eller fra brugersiden (som det er nu, forsvinder artiklerne for os i SQL databasen).
11 - Admin sektionen skal laves mere hensigtsmæssig så man f.eks. kan schedule en dato for en artikel på forsiden. Tror Fut21 vil blive glad for dette så han ikke skal holde sig vægen til kl. 24.00 hver aften ;-)
Alle forslag til todo listen må gerne postes her i Forum.
Forslag til rettelser, fundne sikkerhedhuller og andre uhensigtsmæssigheder som ikke skal offentliggøres her i forum, kan mailes til Pazo via den interne Lintra mail: http://www.linuxin.dk/seprofil.php?id=1079
Kommentarer