Men det er sejt at i har fået 100% oversat. Der mangler så et par stykker i documentation, men det bliver måske en sjov opgave når omskrivningen i mallard for alvor går i gang.
Jeg er maintainer på gnome-games sammen med Jason Clinton, så det er vel mit hovedprojekt. Men jeg tror da efterhånden at jeg har kode i større eller mindre omfang i samtlige pakker i desktop suiten.
Ellers kaster jeg fra tid til anden min kærlighed på maintainerløse projekter som f.eks. Atomix, som jeg gav en overhaling den anden dag.
#10 - nu har jeg længe gerne ville komme igang med nogle bidrag tilbage til noget opensource, så kunne ske jeg skulle holde mig til her :P Kan ske du vil hjælpe mig lidt igang? (har rigeligt med erfaring og lyst til det, er bare aldrig kommet igang). Derudover så virker spil suiten som et relativt harmløst sted at starte :D
#12
Det er da bare at komme igang så. Join nogle relevante mailinglister og IRC-kanaler, check koden ud fra git eller hvad de bruger efterhånden, og hack løs.
Find evt. nogle simple bugs i deres bugzilla og prøv at fikse dem.
Det lyder rigtig fedt. Vi kan altid bruge flere folk i projektet. Det vigtigste er sådan set bare at du har lysten, resten skal vi nok finde ud af.
Nu skriver du ikke præcist hvilket område du gerne vil bidrage. Er det kode, så må du gerne skrive lidt om hvilket sprog du foretrækker og hvad du har af erfaring. (compile fra source, git, gtk/gobject, autotools, osv osv.) Det er helt okay hvis du ikke har styr på det hele. Jeg skal nok hjælpe dig i gang. Om det skal være her, på irc, mailliste, personlig mail eller andet er mig lige meget.
Hvis det ikke var direkte udvikling du tænkte på, så mangler vi også folk til at lave en masse andet. Her er lige et brain dump over nogle ting det kunne være fedt hvis nogen ville kigge på:
1) Oversættelser
Her må jeg nok henvise til danskgruppen.
2) Grafik
Mange af spillene kunne godt bruge en opfriskning rent grafisk. Gerne i farver fra tango paletten.
3) lyd
Virkeligt et ømt punkt for spillene. Lydene er helt til grin. Vi mangler en der kan lave "pæne" lyde og evt noget behageligt bagrunds blib-bot.
4) Test
Både af koden i releases og git master. Vi mangler frivillige der vil løbe en checklist igennem inden hver release og "smoke teste" at alle funktioner i alle spil stadig virker.
5) Valgrinding
Løbende test med valgrind for at finde (nye og gamle) mem leaks ville være fedt.
6) Profiling - start up
Analyser hvilke dele af koden der bruger mest tid under opstart af spillene. (F.eks med systemtap, sysprof eller lign)
7) A117
Check at alle spil kan spilles udelukkende med keyboard. Åben bugs for dem der ikke/kun delvist kan.
8) Static profiling
Kør spillene gennem llvm clang's scan-build og smid html outputet op et sted.
9) Autotools
Configure.in i gnome-games trænger til at blive luget ud. Der udover kunne de forskellige makefile.am's godt være mere ensartede mht hvilken rækkefølge ting kommer i osv.
10) PPA
Det kunne være fedt hvis der var en der ville vedligeholde en PPA med nyeste kode fra master.
11) Læs koden og stil kritiske spørgsmål. Ofte kan et par ekstra øjne på koden finde områder der kan forbedres.
Som i kan se er der nok at gå i gang med. Det der holder mig tilbage er mest bare tiden til det. Mht lyd og grafik er det dog nok mere evnerne :)
Kanon. Lyd er et af de punkter hvor det ville være håbløst for mig selv at lave noget.
Som udgangs forstiller jeg mig 2 ting:
1) Lydeffekter. Prøv at spil robots med lyd på. Jeg ved ikke hvad man kan gøre i stedet, men det kan da næsten kun blive værre :) Generelt er der ikke lydeffekter på ret mange ting i spillene.
2) Behageligt baggrunds musik. Mange små spil har en lille kendingsmelodi. F.eks. tetris osv. Bare til lige at skabe en stemning. Noget ala lydene i den her firefox video måske: http://www.youtube.com/watch?v=-ULDH90H530 For at det ikke skal fylde for meget må det gerne være noget der kan loopes.
#21
Det er faktisk blevet moderniseret meget siden jeg startede ;) - Vores webside er bare ikke helt up-to-date, Blandt andet er software/hardware blevet ligestillet med programmel/maskinel - så det er op til den enkelte oversætter at tage stilling => software/hardware er det der bliver brugt 98% af tiden ;)
Men sig da lige til, hvis der er ord som du synes skal tages op til diskussion :D
Kommentarer22
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-games/gnome-2-30/aisleriot/da
http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-games/gnome-2-30/glines/da
http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-games/gnome-2-30/gnotski/da
http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-games/gnome-2-30/gnotravex/da
http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-games/gnome-2-30/iagno/da
http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-games/gnome-2-30/lightsoff/da
http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-games/gnome-2-30/gnibbles/da
http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-games/gnome-2-30/quadrapassel/da
http://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-games/gnome-2-30/swell-foop/da
Helt sikkert :)
Du er da
Du er da velkommen til selv at hjælpe til, hvis du har tid og lyst :)
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
Men det er sejt at i har fået 100% oversat. Der mangler så et par stykker i documentation, men det bliver måske en sjov opgave når omskrivningen i mallard for alvor går i gang.
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
Hey
Hvordan gør man egentligt ? skal man kunne kode eller noget ??
#8
Nej, slet ikke.
Skriv til
Nej, slet ikke.
Skriv til dansk@dansk-gruppen.dk (kig lidt rundt på dansk-gruppen.dk) og så skal vi nok hjælpe dig igang :)
#7
Jeg er maintainer på
Jeg er maintainer på gnome-games sammen med Jason Clinton, så det er vel mit hovedprojekt. Men jeg tror da efterhånden at jeg har kode i større eller mindre omfang i samtlige pakker i desktop suiten.
Ellers kaster jeg fra tid til anden min kærlighed på maintainerløse projekter som f.eks. Atomix, som jeg gav en overhaling den anden dag.
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
- bare lige en indskudt tanke :P
#12
Det er da bare at komme
Det er da bare at komme igang så. Join nogle relevante mailinglister og IRC-kanaler, check koden ud fra git eller hvad de bruger efterhånden, og hack løs.
Find evt. nogle simple bugs i deres bugzilla og prøv at fikse dem.
#12
Det lyder rigtig fedt.
Det lyder rigtig fedt. Vi kan altid bruge flere folk i projektet. Det vigtigste er sådan set bare at du har lysten, resten skal vi nok finde ud af.
Nu skriver du ikke præcist hvilket område du gerne vil bidrage. Er det kode, så må du gerne skrive lidt om hvilket sprog du foretrækker og hvad du har af erfaring. (compile fra source, git, gtk/gobject, autotools, osv osv.) Det er helt okay hvis du ikke har styr på det hele. Jeg skal nok hjælpe dig i gang. Om det skal være her, på irc, mailliste, personlig mail eller andet er mig lige meget.
Hvis det ikke var direkte udvikling du tænkte på, så mangler vi også folk til at lave en masse andet. Her er lige et brain dump over nogle ting det kunne være fedt hvis nogen ville kigge på:
1) Oversættelser
Her må jeg nok henvise til danskgruppen.
2) Grafik
Mange af spillene kunne godt bruge en opfriskning rent grafisk. Gerne i farver fra tango paletten.
3) lyd
Virkeligt et ømt punkt for spillene. Lydene er helt til grin. Vi mangler en der kan lave "pæne" lyde og evt noget behageligt bagrunds blib-bot.
4) Test
Både af koden i releases og git master. Vi mangler frivillige der vil løbe en checklist igennem inden hver release og "smoke teste" at alle funktioner i alle spil stadig virker.
5) Valgrinding
Løbende test med valgrind for at finde (nye og gamle) mem leaks ville være fedt.
6) Profiling - start up
Analyser hvilke dele af koden der bruger mest tid under opstart af spillene. (F.eks med systemtap, sysprof eller lign)
7) A117
Check at alle spil kan spilles udelukkende med keyboard. Åben bugs for dem der ikke/kun delvist kan.
8) Static profiling
Kør spillene gennem llvm clang's scan-build og smid html outputet op et sted.
9) Autotools
Configure.in i gnome-games trænger til at blive luget ud. Der udover kunne de forskellige makefile.am's godt være mere ensartede mht hvilken rækkefølge ting kommer i osv.
10) PPA
Det kunne være fedt hvis der var en der ville vedligeholde en PPA med nyeste kode fra master.
11) Læs koden og stil kritiske spørgsmål. Ofte kan et par ekstra øjne på koden finde områder der kan forbedres.
Som i kan se er der nok at gå i gang med. Det der holder mig tilbage er mest bare tiden til det. Mht lyd og grafik er det dog nok mere evnerne :)
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
Er musiker, så kunne muligvis godt mixe et par lyde sammen :)
#15
Kanon. Lyd er et af de
Kanon. Lyd er et af de punkter hvor det ville være håbløst for mig selv at lave noget.
Som udgangs forstiller jeg mig 2 ting:
1) Lydeffekter. Prøv at spil robots med lyd på. Jeg ved ikke hvad man kan gøre i stedet, men det kan da næsten kun blive værre :) Generelt er der ikke lydeffekter på ret mange ting i spillene.
2) Behageligt baggrunds musik. Mange små spil har en lille kendingsmelodi. F.eks. tetris osv. Bare til lige at skabe en stemning. Noget ala lydene i den her firefox video måske: http://www.youtube.com/watch?v=-ULDH90H530 For at det ikke skal fylde for meget må det gerne være noget der kan loopes.
Lydene vi bruger nu er i ogg. Du kan evt kigge lidt nærmere på dem her:
http://git.gnome.org/browse/gnome-games/tree/sounds
Hvis du har nogle gode ideer vil jeg meget gerne høre dem.
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
#17
Hvem er de 2?
Hvem er de 2?
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
Re: 3 helte: Joe, Ask og Kenneth
#21
Det er faktisk blevet
Det er faktisk blevet moderniseret meget siden jeg startede ;) - Vores webside er bare ikke helt up-to-date, Blandt andet er software/hardware blevet ligestillet med programmel/maskinel - så det er op til den enkelte oversætter at tage stilling => software/hardware er det der bliver brugt 98% af tiden ;)
Men sig da lige til, hvis der er ord som du synes skal tages op til diskussion :D