Office til flere brugere, hvordan?
Hey.
Jeg sidder med nogle maskiner på arbejde, og skal instgallere Office 2007. Jeps, jeg ved det, men de vil ikke bruge OO.
Hvordan kan man komme ud over at jeg skal installere det for hver bruger? Det er jo enerverende, der er 7 brugere på 3 maskiner. Jeg kører Ubuntu 10.04, og har installeret via Playonlinux.
/Ole
Jeg sidder med nogle maskiner på arbejde, og skal instgallere Office 2007. Jeps, jeg ved det, men de vil ikke bruge OO.
Hvordan kan man komme ud over at jeg skal installere det for hver bruger? Det er jo enerverende, der er 7 brugere på 3 maskiner. Jeg kører Ubuntu 10.04, og har installeret via Playonlinux.
/Ole
Kommentarer6
Re: Office til flere brugere, hvordan?
Men hvis du installerer det som root, så bliver det vel tilgængeligt for alle brugere af den enkelte maskine.
Re: Office til flere brugere, hvordan?
Mit bedste bud er at installere den på en bruger, og derefter flytte .wine mappen (eller blot office mappen) , et andet sted hen, symlinke fra de forskellige brugere, og håbe på at office kan kører i flere instanser uden at overskrive hinandens data.
#1, Jeg vil tro at en root installation går i /root/.wine
Wine er i/usr/bin/wineDe
/usr/bin/wine
De windows programmer brugerne installerer er i
/home/"bruger"/.wine mappen.
Så du må installere wine på de 3 maskiner, og er du heldig kan du installere kontorpakken
som almindelig bruger , og kopiere .wine mappen til de andre brugere.
Der skal sikkert også rettes lidt på ejer / gruge rettigheder på mappen.
Re: Office til flere brugere, hvordan?
Re: Office til flere brugere, hvordan?
Re: Office til flere brugere, hvordan?
$HOME/.PlayOnLinux
Hvis du kopiere den mappe ud til alle dine brugere på de forskellige maskiner, burde det virke.
#4
Det kunne måske lade sig gøre, men jeg er rimelig sikker på at performance ville sutte.