ubuntu på SSD fejler
hej, jeg har lige fået købt mig en lenovo thinkpad T520, og derpå vil jeg gerne have ubuntu.
jeg har så en SSD harddisk som jeg havde købt til min tidligere bærbar, og den har jeg flyttet over på den nye bærbar. Men nu står jeg i den situation at jeg efter at succesfuldt have installeret ubuntu på SSD harddisk, kan jeg ikke boote fra den.
Eller dvs. at lykkedes nogle gange lige efter installationen, men hvis man derefter slukker/genstarter computeren kan den ikke starte igen.
SSD harddisken var som sagt fra min tidligere bærbar og den har derfor før været brugt med ubuntu. Så tvivler stærkt på at det er den der er noget galt med.
Den fejl meddelelse jeg får når jeg prøver at starte op fra SSD harddisken ser således ud:
BusyBox v1.1.7 (Debian 1:1.1.3-5ubuntu7) Built-in shell (ash)
Enter ‘help’ for a list of built-in commands.
(initramfs)
meddelelsen kommer frem efter at skærmen har været "lilla" i ca. 2 sekunder.
Er der nogen der har et forslag til hvad man kan gøre?
På forhånd mange tak :)
jeg har så en SSD harddisk som jeg havde købt til min tidligere bærbar, og den har jeg flyttet over på den nye bærbar. Men nu står jeg i den situation at jeg efter at succesfuldt have installeret ubuntu på SSD harddisk, kan jeg ikke boote fra den.
Eller dvs. at lykkedes nogle gange lige efter installationen, men hvis man derefter slukker/genstarter computeren kan den ikke starte igen.
SSD harddisken var som sagt fra min tidligere bærbar og den har derfor før været brugt med ubuntu. Så tvivler stærkt på at det er den der er noget galt med.
Den fejl meddelelse jeg får når jeg prøver at starte op fra SSD harddisken ser således ud:
BusyBox v1.1.7 (Debian 1:1.1.3-5ubuntu7) Built-in shell (ash)
Enter ‘help’ for a list of built-in commands.
(initramfs)
meddelelsen kommer frem efter at skærmen har været "lilla" i ca. 2 sekunder.
Er der nogen der har et forslag til hvad man kan gøre?
På forhånd mange tak :)
Kommentarer2
Måske er dette løsningen
http://tuxtrix.com/2009/12/31/solving-the-busybox-black-screen-problem-…
Nej desværre