Teamspeak problem
Hej
Jeg har et lille problem med min teamspeak server. folk uden for mit netværk kan ikke logge på min server de får meddelelsen at serveren er offline selvom de kan finde den når se søger under servernavn og ip.
jeg har lige skiftet fra windows versionen til linux sme server 7.3 jeg sidder bag en router der hedder "zyxel Prestige 2602R-61" men jeg har været inde og forwarde de porte TS kræver og det virkede også fint da jeg kørte det i windows versionen. jeg har self også sørget for at at den lokale ip på serveren er den samme som da jeg kørte windows
jeg har surfet TS furum tynd og fundet mange der har samme problem men ingen løsning fundet.
håber at i kan hjælpe mig
på forhånd tak
Jeg har et lille problem med min teamspeak server. folk uden for mit netværk kan ikke logge på min server de får meddelelsen at serveren er offline selvom de kan finde den når se søger under servernavn og ip.
jeg har lige skiftet fra windows versionen til linux sme server 7.3 jeg sidder bag en router der hedder "zyxel Prestige 2602R-61" men jeg har været inde og forwarde de porte TS kræver og det virkede også fint da jeg kørte det i windows versionen. jeg har self også sørget for at at den lokale ip på serveren er den samme som da jeg kørte windows
jeg har surfet TS furum tynd og fundet mange der har samme problem men ingen løsning fundet.
håber at i kan hjælpe mig
på forhånd tak
Kommentarer6
Re: Teamspeak problem
http://ip-på-din-server:14534 - mener login og password står i et startscript.
The TeamSpeak server does NOT require a special configuration. It listens per default on all installed IP interfaces. However if a router with NAT is beeing used, a port forwarding is required in the router configuration. Have a look at the according section below.
There is a test script especially for TeamSpeak 2 servers. You can test the availability of any TeamSpeak server which should be available from the WAN with that script. You don't need to install anything, simply go to the the link below and follow the steps there:
http://ts2test.planetteamspeak.com
Tjek om du har glemt en port:
Voice TeamSpeak 2 client 8767 UDP Webinterface (see below)
Webinterface http://{server_address}:{port} 14534 TCP server.ini (HTTPServer Port=12345)
TCP query telnet {server_address} {port} 51234 TCP server.ini (TCPQueryPort=12345)
To get your server working behind a router/firewall you only need to forward/open port 8767 UDP.
Re: Teamspeak problem
Andre kunne dog logge på, men jeg fik selv at vide den var offline.
Både når jeg prøvede via internettet og via lokalnetværk.
Jeg måtte simpelthen geninstallere Teamspeak og derefter virkede det.
Har heller aldrig fundet ud af hvorfor. Men ovenstående virkede.
Re: Teamspeak problem
Men tak for svarene jeg vil lige prøve at arbejde lidt med det info jeg har fået
Re: Teamspeak problem
Min linksys routers IP med ovenstående porte er så forwaredet til min Zyxel ISP router.
Har du prøvet at logge på teamspeak lokalt?
Når jeg logger på, bruger jeg altid lokal netværket dvs 192.168.1.100.
Mest for at spare båndbredde, da samme server kører 2x16 spillers BF2 servere.
Re: Teamspeak problem
og man kan også godt finde den ide på internetet men når man prøver at joine siger den at der ikke køre nogen server på den. og hvis jeg logger på lokalt kan man også se på nettet at der er 1/30 logget på?
Re: Teamspeak problem