Shitty HP oplevelse
Jeg har lige været nede og købe en HP 5510 i Computercity. Da jeg kom hjem og satte printeren i usb-stikket, begyndte mine højttalere at støje. Jeg prøvede forskellige stik og byttede om på tingene, men intet resultat.
Herefter ringede jeg til Computercity, der henviste mig til HP's hotline. Jeg fik fat i en ung fyr, der var utrolig flabet og mente bl.a., at jeg burde skifte computeren ud. Da jeg bad om hans navn, afbrød han forbindelsen. Jeg ringede så op igen og fik en ny ung fyr i røret. Da han hørte, at jeg havde forsøgt at bytte om på alle usb-stikkene, allerede før jeg ringede, afbrød han forbindelsen.
Selv om HP har god Linux-support med HPLIP, tror jeg ærlig talt ikke, at jeg skal skal have købt flere printere hos dem. Ærgerligt.
Næste skridt er at tage printeren med ned til Computercity for tjek. Er der nogen af jer, der kender til dette støjproblem i højttalerne og evt. hvad man kan gøre ved det. Vil det fx hjælpe at skifte højttalere? Jeg synes bare ikke, at det skulle være nødvendigt. Og jeg kan jo risikere, at problemet bare fortsætter.
Herefter ringede jeg til Computercity, der henviste mig til HP's hotline. Jeg fik fat i en ung fyr, der var utrolig flabet og mente bl.a., at jeg burde skifte computeren ud. Da jeg bad om hans navn, afbrød han forbindelsen. Jeg ringede så op igen og fik en ny ung fyr i røret. Da han hørte, at jeg havde forsøgt at bytte om på alle usb-stikkene, allerede før jeg ringede, afbrød han forbindelsen.
Selv om HP har god Linux-support med HPLIP, tror jeg ærlig talt ikke, at jeg skal skal have købt flere printere hos dem. Ærgerligt.
Næste skridt er at tage printeren med ned til Computercity for tjek. Er der nogen af jer, der kender til dette støjproblem i højttalerne og evt. hvad man kan gøre ved det. Vil det fx hjælpe at skifte højttalere? Jeg synes bare ikke, at det skulle være nødvendigt. Og jeg kan jo risikere, at problemet bare fortsætter.
Kommentarer11
printere
Hvis jeg var dig vil jeg nok finde en midrange laser briter fra bother eller HP der er understoettet. Og evt soege efter erfaringer med produktet.
Der er mange faelder i printer verdenen.
det er sgu nok ikke rigtig
Det er det samme problem med
Prøv med et forlængerkabel
Et forlængerkabel vil
Et forlængerkabel vil mere sandsynligt øge problemet.
#0:
Benytter du et USB-kabel af god kvalitet, parsnoet, skærmet og gerne med ferritklods omkring til at dæmpe støjstrømme?
Der er selvfølgelig også den mulighed, at din forstærker/afspiller/radio er mere støjfølsom end godt er.
Jeg gik ud fra at han
Jeg gik ud fra at han mente computerhøjtalere. Og at en forlængelse af USB kablet måske vil formindske det støjsignal som den sender ind i computeren.
Nu har jeg købt det omtalte
Du kunne jo også have købt
Min nye printer har wifi,
uanset hvad...
Personligt ville jeg nok reagere med en mail der gjorde det klart at de kunne takke denne "fremragende" support for at jeg de næste 3-5 år vil fraråde alle at købe HP produkter.
Desuden ville jeg gøre det klart at jeg umiddelbart anser dette for at være et ansvar der kan tilskrives dårlig ledelse, da der tilsyneladende er tale om flere supportere der reagerer med samme metode. At afbryde forbindelsen når man bliver bedt om at opgive sit navn er ganske enkelt useriøst og får kunden til at tro at medarbejderen ikke vil stå ved sit arbejde - at gøre det samme efter du har fortalt at du har afprøvet flere usb-porte tyder på manglende kompetencer - begge dele har ledelsen ansvar for, det er dem der overordnet har ansvar for personalets uddannelse eller mangel på samme.
Nå - det var ikke mig der fik den "fantastiske" support og jeg kan jo reelt ikke vurdere hvad der skal gøres ud fra andenhånds oplysninger. Blot et opstød fra én der har oplevet lidt af hvert og selv sidder i et job hvor service og brugeroplevelse er en stor del af jobbet.
Løsningen viste sig ganske vist at findes i dine højttalere, så den første du snakkede med var nok inde på noget af det rigtige, men at foreslå at du skrotter din gamle computer?! - Det er ret drastisk - især fordi det ikke lyder til at i havde afprøvet de mest logiske skridt i fejlfindingen (manglende kompetencer?).
Anyway - godt at du fik løst problemet :-)
... måske en Brother næste gang ;-)
(nix jeg sælger ikke Brother eller andre it-produkter, men jeg overvejer at købe en næste gang jeg skifter)
Tak for støtten! Kontakten
Jeg har haft Brother og synes, at det er gode printere. Det var dovenskab, der fik mig til at købe en HP, fordi jeg altid skulle installere drivere efter installationen for at kunne bruge Brother-printeren. Ikke noget stort problem, men som sagt lettere med HP.