• Opret dig
  • Glemt adgangskode

User account menu

  • Artikler
  • Forside
  • Forum
  • Nyheder
  • Log ind
Hjem
LinuxIN.dk

Snak med

Opret dig!

Af erikhh | 26.01.2012 17:38

Shitty HP oplevelse

Hjælp generelt
Jeg har lige været nede og købe en HP 5510 i Computercity. Da jeg kom hjem og satte printeren i usb-stikket, begyndte mine højttalere at støje. Jeg prøvede forskellige stik og byttede om på tingene, men intet resultat.

Herefter ringede jeg til Computercity, der henviste mig til HP's hotline. Jeg fik fat i en ung fyr, der var utrolig flabet og mente bl.a., at jeg burde skifte computeren ud. Da jeg bad om hans navn, afbrød han forbindelsen. Jeg ringede så op igen og fik en ny ung fyr i røret. Da han hørte, at jeg havde forsøgt at bytte om på alle usb-stikkene, allerede før jeg ringede, afbrød han forbindelsen.

Selv om HP har god Linux-support med HPLIP, tror jeg ærlig talt ikke, at jeg skal skal have købt flere printere hos dem. Ærgerligt.

Næste skridt er at tage printeren med ned til Computercity for tjek. Er der nogen af jer, der kender til dette støjproblem i højttalerne og evt. hvad man kan gøre ved det. Vil det fx hjælpe at skifte højttalere? Jeg synes bare ikke, at det skulle være nødvendigt. Og jeg kan jo risikere, at problemet bare fortsætter.
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

Kommentarer11

# 1

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af dklinux den 26. januar 2012 kl. 21:33

Permalink

printere

jeg afskyr printere ,, de er altid lavet saa hamrende billigt at de falder fra hinanden inden man har pakket dem ud ,.

Hvis jeg var dig vil jeg nok finde en midrange laser briter fra bother eller HP der er understoettet. Og evt soege efter erfaringer med produktet.
Der er mange faelder i printer verdenen.
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 2

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af redeeman den 27. januar 2012 kl. 10:10

Permalink

det er sgu nok ikke rigtig

det er sgu nok ikke rigtig printerens skyld du får støj, det kan selvfølgelig ikke udelukkes.. prøv at sætte printeren på en anden computer?
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 3

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af erikhh den 27. januar 2012 kl. 11:16

Permalink

Det er det samme problem med

Det er det samme problem med en anden computer, så det er i hvert fald ikke dens skyld. Jeg prøver at få købt et dobbelt hanstik i dag, så jeg kan sætte et andet sæt højttalere, som jeg har liggende, til. Det bliver vist den billigste måde at afprøve højttalerne på.
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 4

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af marlar den 27. januar 2012 kl. 13:20

Permalink

Prøv med et forlængerkabel

Prøv med et forlængerkabel til USB. Bare en idé...
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 5

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af mich den 27. januar 2012 kl. 15:04

Permalink

Et forlængerkabel vil

#4:

Et forlængerkabel vil mere sandsynligt øge problemet.

#0:
Benytter du et USB-kabel af god kvalitet, parsnoet, skærmet og gerne med ferritklods omkring til at dæmpe støjstrømme?

Der er selvfølgelig også den mulighed, at din forstærker/afspiller/radio er mere støjfølsom end godt er.
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 6

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af marlar den 27. januar 2012 kl. 15:10

Permalink

Jeg gik ud fra at han

#5:

Jeg gik ud fra at han mente computerhøjtalere. Og at en forlængelse af USB kablet måske vil formindske det støjsignal som den sender ind i computeren.
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 7

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af erikhh den 27. januar 2012 kl. 15:11

Permalink

Nu har jeg købt det omtalte

Nu har jeg købt det omtalte dobbelte hanstik og sat et andet højtalersæt til. Nu er der ingen problemer, så det må nok være højtalerne, som jeg så bare må skrotte.
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 8

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af berylmagic den 27. januar 2012 kl. 15:20

In reply to Nu har jeg købt det omtalte by erikhh

Permalink

Du kunne jo også have købt

Du kunne jo også have købt en trådløs printer. Eller gøre som jeg: en router med usb, hvor en printer sidder på. Herved er det en netværksprinter, til kabel og trådløs. Nåja, den er faktisk trådløs: http://www.proshop.dk/Printer/HP-Photosmart-5510-e-All-in-One-2287456.h…
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 9

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af erikhh den 28. januar 2012 kl. 11:39

Permalink

Min nye printer har wifi,

Min nye printer har wifi, men jeg har ikke en router, bruger en Oister-dongle.
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 10

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af johan_budh den 28. januar 2012 kl. 20:15

Permalink

uanset hvad...

Uanset hvad årsagen til problevet var, så er den reaktion fra supporterne, som du beskriver forløbet, ganske uacceptabel. Jeg håber supportafdelingen har fået en passende formuleret mail med angivelse af tidspunkt for opkaldet.

Personligt ville jeg nok reagere med en mail der gjorde det klart at de kunne takke denne "fremragende" support for at jeg de næste 3-5 år vil fraråde alle at købe HP produkter.
Desuden ville jeg gøre det klart at jeg umiddelbart anser dette for at være et ansvar der kan tilskrives dårlig ledelse, da der tilsyneladende er tale om flere supportere der reagerer med samme metode. At afbryde forbindelsen når man bliver bedt om at opgive sit navn er ganske enkelt useriøst og får kunden til at tro at medarbejderen ikke vil stå ved sit arbejde - at gøre det samme efter du har fortalt at du har afprøvet flere usb-porte tyder på manglende kompetencer - begge dele har ledelsen ansvar for, det er dem der overordnet har ansvar for personalets uddannelse eller mangel på samme.
Nå - det var ikke mig der fik den "fantastiske" support og jeg kan jo reelt ikke vurdere hvad der skal gøres ud fra andenhånds oplysninger. Blot et opstød fra én der har oplevet lidt af hvert og selv sidder i et job hvor service og brugeroplevelse er en stor del af jobbet.

Løsningen viste sig ganske vist at findes i dine højttalere, så den første du snakkede med var nok inde på noget af det rigtige, men at foreslå at du skrotter din gamle computer?! - Det er ret drastisk - især fordi det ikke lyder til at i havde afprøvet de mest logiske skridt i fejlfindingen (manglende kompetencer?).

Anyway - godt at du fik løst problemet :-)

... måske en Brother næste gang ;-)
(nix jeg sælger ikke Brother eller andre it-produkter, men jeg overvejer at købe en næste gang jeg skifter)
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

# 11

13 år 5 måneder siden

Permalink

Indsendt af erikhh den 29. januar 2012 kl. 18:43

Permalink

Tak for støtten! Kontakten

Tak for støtten! Kontakten til hotlinen var meget mere problematisk, end jeg beskrev. Den første fyr var så grov, at det var rystende. Bl.a. trykkede han på en telefontast i et minuts tid, så der kom hyletone, for at få mig til at lægge røret. Det provokerende var åbenbart, at jeg insisterede på at få hjælp. Eller at få at vide, at de ikke kunne hjælpe. At blive svinet til, havde jeg ikke regnet med. Men de skal nok få en mail om problemet.

Jeg har haft Brother og synes, at det er gode printere. Det var dovenskab, der fik mig til at købe en HP, fordi jeg altid skulle installere drivere efter installationen for at kunne bruge Brother-printeren. Ikke noget stort problem, men som sagt lettere med HP.
  • Log ind eller opret dig for at tilføje kommentarer

Svar søges

Gode anmeldelser Zorin OS 17.3 0
llumos Unix-operativsystem, 0
Den er go 0
14. februar = I Love Free Software Day 0
Lokal fil-deling - for de dovne. 0

Seneste aktivitet

Nulstilling af adgangskode 2
"Intet realistisk alternativ" - mig i r*ven 12
Ingen Mint 5
Linux App Store Flathub når 3 milliarder downloads 2
Digitaliseringsministeriet sætter gang i pilotprojekt om digital suverænitet 3
Mest sikker webbrowser 5
Firefox 2
Privatbeskeder 7
Backup/synkronisering? 3
BigLinux 5
Chatgpt satire 1
Læsning af databasefil i Firefox 2
Vanilla OS 15
Pepsi Challenge 4
Linuxin er nu migreret til Drupal 11 13
Et Dansk alternativ til Facebook 18
Ekstern Blu-ray-brænder, der fungerer med PCLinuxOS 3
Københavns og Aarhus Kommune dropper MS 9
Open Source-eksperimentet 1
Microsoft og Google ud af de danske skoler 2

© 2025 Linuxin og de respektive skribenter

Oprettet og drevet af nørder siden 2004 !