Cross platform - Hvordan virker lortet
Hej
Jeg vil gerne lave et cross-platform program.
programmet skal benytte sig af følgende services: MySQL på en ekstern server, SQLite lokalt, så skal der self være GUI.
Jeg har læst en smugle om http://www.wxwidgets.org kan det hvad jeg vil.
i så fald hvordan gør man bare sådan i store træk.
Ja jeg skal nok lære c++ først HEHE
Jeg bruger normalt Kdevelop. Hvilken bruger i?
Hvordan laver man programmet så man kan tilføje flere sprog?
Jeg vil gerne lave et cross-platform program.
programmet skal benytte sig af følgende services: MySQL på en ekstern server, SQLite lokalt, så skal der self være GUI.
Jeg har læst en smugle om http://www.wxwidgets.org kan det hvad jeg vil.
i så fald hvordan gør man bare sådan i store træk.
Ja jeg skal nok lære c++ først HEHE
Jeg bruger normalt Kdevelop. Hvilken bruger i?
Hvordan laver man programmet så man kan tilføje flere sprog?
Kommentarer10
Re: Cross platform - Hvordan virker lortet
Du skriver at du normalt bruger Kdevelop. Hvad bruger du det til? Det lyder ikke umiddelbart som om du har nogen programmeringserfaring.
Personligt bruger jeg Emacs, men det er jo en smagssag... Man skal finde noget man føler sig godt tilpas med, og der er nok at vælge mellem!
Re: Re: Cross platform - Hvordan virker lortet
Rettelse af spørgsmål: Hvilken IDE bruger i?
Grunden til at jeg ville bruge c++ er for at få det til at have bedre performance.
Der er programmer som filezilla som kører cross platform. Der er jo ingen problem med det.
Re: Cross platform - Hvordan virker lortet
Java ikke hurtigt nok??
Hvis JRE bruger 150 mb ram (Det gør det på denne maskine). Så kommer det hurtigt til at gå meget langtsomt.
Re: Cross platform - Hvordan virker lortet
Som f.eks. bruges af KDE, Skype og Google (Earth) til at lave cross platform apps.
http://trolltech.com/
Der er i øvrigt også java-bindings, og muligvis andre sprog.
Re: Cross platform - Hvordan virker lortet
God Ide.
Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte og slutte.
KAn du ikke give mig et godt råd til hvor jeg skal starte.
Men -
#8
Nu tillader jeg mig at
Nu tillader jeg mig at tale lidt på vejne af Tor.
Det der skal laves er et sæt programmer, formentlig to forskellige klienter og en server, til kommunikation mellem træner og skytte.
Så vidt jeg ved er der ikke rigtig noget af den slags rundt omkring.
python
Jeg er selv ved at programmere et spil i python, og når det er hurtigt nok til spilprogrammering, må det vel også være hurtigt nok til desktop applikationer. Et problem med de mere low-level programmeringssprog er jo også at man nemmere kan komme til at lave nogle fejl, der gør sine programmer langsommere. Der er ikke så stor fare for at lave memory leaks i python som, der er i C++, når man ikke har så meget erfaring.
Jeg vil også anbefale wxWidgets til python - mener det hedder wxPython. Med den kombination kan man lave nogle nydelige cross-platform GUI-applikationer. Du skal ikke være bange for at python er for langsomt. Der er flere af de store spil, der anvender python som scripting sprog ovenpå deres game-engine. I mit spil er det da heller ikke python, men derimod SDL (library til bl.a. at vise grafik), der er flaskehalsen mht. hastighed.