Internet, kundesupport og Linux
Jeg har efterhånden besøgt siden i en 5-6 år uden rigtig at have deltaget i hverken debat eller andet, men efter hvad jeg håber var et midlertidigt problem med min internetforbindelse igår og idag, kom jeg (ups) til at tænke lidt.
Igår gik nettet ned fra tid til anden, hvorefter jeg umiddelbart kunne forbinde igen for at opleve det samme efter en kort tid igen. Så hen på aftenen røg forbindelsen helt. Jeg har været ude for meget ustabilitet på det punkt da jeg stadig boede hos mine forældre, så jeg ville give det lidt tid og se om det ikke kørte igen dagen efter. Det gjorde det så ikke, så efter at resette og genstarte modemet nogle gange uden noget resultat, ringede jeg til ISPéns hotline, og fik at vide at det hele så fint ud så vidt de kunne se og problemet derfor måtte være i min ende. Og lidt efter selvfølgelig at der ikke ydes support til Linux. Nu lader det så til lidt senere på dagen at være gået i sig selv, men jeg vil for fremtidige tilfældes skyld alligevel stille et par spørgsmål her på siden:
Kender i en eller flere danske ISP som yder support til Linux?
Og nu var jeg grundet at forbindelsen har kørt stabilt siden januar og jeg er den eneste som har haft adgang til computeren, temmelig sikker på at problemet ikke lå i min ende (men man skal vist aldrig sige aldrig .. ?), men hvis det nu havde været tilfældet, og det ikke var nok at sætte spanden op til at bruge DHCP og ellers forvente at alt virker som jeg nu plejer, er der så nogle konfigurationsfiler, værktøjer eller andet som er værd at tjekke op på før man kaster håndklædet i ringen? (Her mener jeg foruden fancy grafiske værktøjer)
På forhånd tak!
Igår gik nettet ned fra tid til anden, hvorefter jeg umiddelbart kunne forbinde igen for at opleve det samme efter en kort tid igen. Så hen på aftenen røg forbindelsen helt. Jeg har været ude for meget ustabilitet på det punkt da jeg stadig boede hos mine forældre, så jeg ville give det lidt tid og se om det ikke kørte igen dagen efter. Det gjorde det så ikke, så efter at resette og genstarte modemet nogle gange uden noget resultat, ringede jeg til ISPéns hotline, og fik at vide at det hele så fint ud så vidt de kunne se og problemet derfor måtte være i min ende. Og lidt efter selvfølgelig at der ikke ydes support til Linux. Nu lader det så til lidt senere på dagen at være gået i sig selv, men jeg vil for fremtidige tilfældes skyld alligevel stille et par spørgsmål her på siden:
Kender i en eller flere danske ISP som yder support til Linux?
Og nu var jeg grundet at forbindelsen har kørt stabilt siden januar og jeg er den eneste som har haft adgang til computeren, temmelig sikker på at problemet ikke lå i min ende (men man skal vist aldrig sige aldrig .. ?), men hvis det nu havde været tilfældet, og det ikke var nok at sætte spanden op til at bruge DHCP og ellers forvente at alt virker som jeg nu plejer, er der så nogle konfigurationsfiler, værktøjer eller andet som er værd at tjekke op på før man kaster håndklædet i ringen? (Her mener jeg foruden fancy grafiske værktøjer)
På forhånd tak!
Kommentarer9
Re: Internet, kundesupport og Linux
Brok dig, brok og så brok dig lidt mere. Det er den eneste vej frem.
Re: Re: Internet, kundesupport og Linux
Igen kan jeg ikke se problemet. Det er altså så dejligt nemt med DHCP, enten får man en IP eller også gør man ikke.
Er ISP modem'et på nettet (de fleste har ofte også en konfigurationsside ( feks. 192.168.1.1 eller what ever), og dén har en IP mv, ja så må fejlen jo ligge hos een selv. Specielt når support fra ens ISP også siger at alt ser fint ud.
Hvad forventer I at de skal kunne gøre? Sidde og guide en n00b rundt i Ubuntu fordi de ikke kan komme på nettet?
Re: Internet, kundesupport og Linux
EDIT: Efter dit modem, og før din computer, selvfølgelig.
Så kan du jo med en webbrowser gå ind på dens konfigurationsside og se om den får IP mv.
Så er der ikke noget at rafle om for din ISP, for det bliver da ikke meget nemmere.
Re: Internet, kundesupport og Linux
desuden har set et staff af tdc supporter...... HAHA var flad af grin.....
Re: Re: Internet, kundesupport og Linux
En typisk IT-supporter ved da med sikkerhed godt, at et begyndende bogstav i en sætning skal være et stort bogstav.
Lukker børnehaven virkelig så tidligt? *suk*.
#0 Som rooot, kan se i
Som root, kan du se i filen
/var/log/messages
hvis du vil se hvad der skete den dag.
"Hvad forventer I at de skal
Det kunne da være rart? Hehe. Men tak for svaret. Jeg har godt nok brugt sådan en konfiguration før, men vidste ikke lige det var routeren der gav den mulighed.
#6: Sandt nok. Tak :)
Re: Internet, kundesupport og Linux
Og nu har det jo ikke IT-Supportere som TDC har ansat, men folk som har fået 3 dages support kursus og 3 ugers salgskursus, det samme ved Privat. Så ja når de har tjekket igennem at de ikke har fejlen så har de i størstedelen af gangene ret. Problemet kan også ligge hvis det ikke er TDC der ejer de telefonkabler som du får internet på, dem supporter de ikke.
Men det bedste er at blive 100% sikker i sin sag at TDC har et problem og så snakke med dem.
Re: Internet, kundesupport og Linux
windzor kender faktisk også et par tdc supportere men ja rigtig de har ikke samme udd. da tdc har deres egen udd./kurser... men det er hen af det samme :)